pázsitzebra 2011.09.13. 13:34

Hála

1.

A tegnapi hold nekem ennél jobban meg sem tudott volna telni: másfél órán keresztül hallgattam Feldmár Andrást. Egy álló hajón, amely időnként jelentőségteljesen megingott. Hogy semmi ne legyen egyenes, hogy a gondolat tekeregjen, riszáljon, mint az élet girbéjétől és gurbájától mindenfélét eltanuló kígyó. Megfigyeltem, még a korzón is gömbbúrák álltak sort.

2.

Ma délelőtt egy telekomos izében akadt dolgom. Hogy el ne vesszünk az intézkedések rengetegében, egy fiatal nő őrt áll a sorszámautomatánál, és segít. Az csak később derül ki, hogy a Citibank embere, és jól meg is sértődik, amikor azt feleli neki az ember, hogy ennyi kedvezmény nem létezik ellenszolgáltatás nélkül, de ez a történet szempontjából mindegy. Amíg némi marketingnaivitással engem próbált rábeszélni egy ákkkcióra, az automatához csoszogott egy idős férfi. Korát hetvenöt fölé saccoltam, bottal közlekedett, ráncolva szemezett a menüpontokkal és bosszankodva tanácstalannak tűnt. Kiderült, hogy egyfajta összesített ügyintézés érdekelte, majd minden átmenet nélkül tüzes dühvel felkiáltott: "Ellopták az anyám telefonját!"

3.

András nem kedveli a tekintélytiszteletet. Így hát őt andrásozza az ember. Mintha a beszélgetés finomabb síkon folytatódna. Különösen nehéz elszakadni a telistele felkavaró este utolsó két mondatától:

"Hát akkor mégis mi a kiút ebből a büdös életből? Csakis a hála."

4.

Képtelen voltam visszafogni magam, leszólítottam a bácsit: "Viszont gondoljon bele: ez azt is jelenti, MÉG MINDIG ÉL AZ ÉDESANYJA!"

Csak morgott, hogy neki tele a hócipője.

Az is lehet, olyan öreg volt, hogy nem hallotta.

De ez nem tesz semmit. A gondolat beszivárog, kanyarog és ő az úr.

Légy hálás mindenért.

A bejegyzés trackback címe:

https://lunarium.blog.hu/api/trackback/id/tr533223722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása